Puur en alleen voor eigen gewin ondernemen is niet meer van deze tijd. Niet de economische groei van organisaties an sich, maar de bloei, belangen en het welzijn van anderen zijn cruciaal voor bedrijven, hun stakeholders en de samenleving.
Medemenselijke ondernemingen leveren winst op aan alle kanten: ze zijn succesvol in de slag om schaars talent, hebben vaker betrokken medewerkers en tevreden klanten, en werken soepeler samen met partners. Dus in plaats van je af te vragen: ‘What’s in it for me?’, kun je jezelf beter de vraag stellen: ‘What am I doing for others?’
‘Anders groeien’ is de praktijkgids bij uitstek voor de medemenselijke ondernemer of de professional die zich hierin wil verdiepen. Het boek geeft je inzichten in de fundamenten van medemenselijk ondernemen en laat je als lezer kennismaken met mensen die vertellen hoe bedrijven met hun behoeften en belangen omgaan. In hun verhalen proef je wat je eigen impact kan zijn als je niet slechts je eigen bloei en welzijn nastreeft, maar ook die van anderen.
– Anders groeien: een onderwerp dat hoog op de bedrijfsagenda staat. Juist in deze lastige arbeidsmarkt.
– Met diverse portretten van ondernemers, bestuurders en professionals die het belang van medemenselijk ondernemen duidelijk maken.
– Inclusief veel praktische handvatten om zélf met medemenselijk ondernemen aan de slag te gaan.
Ben je benieuwd naar het boek en wil je een voorproefje zien? Dat kan!
wordt mede mogelijk gemaakt door de